فرضیه ارسال روسیه آمریکا اوکراین

فرضیه: ارسال روسیه آمریکا اوکراین آمریکایی تجهیزات نظامی اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار کنکور و دانشگاه سامانه‌هایی که روی اعصاب دانشجویان راه می روند!

سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها عمری کمتر از 20 سال دارند؛ سامانه‌هایی که به‌رغم ساده کردن بسیاری از کارها جهت دانشجویان، هنوز در وقت انتخاب‌واحد صدای این قشر را د

سامانه‌هایی که روی اعصاب دانشجویان راه می روند!

سامانه هایی که روی اعصاب دانشجویان راه می روند!

عبارات مهم : آموزشی

سامانه های آموزشی دانشگاه ها عمری کمتر از 20 سال دارند؛ سامانه هایی که به رغم ساده کردن بسیاری از کارها جهت دانشجویان، هنوز در وقت گزینش واحد صدای این قشر را در می آورند؛اگر می خواهید آنها را ارتقا دهید ایام تابستان وقت خوبی است.

شاید دو دهه پیش که دانشجویان مجبور بودند جهت اطلاع از تاریخ امتحانات، نمرات دروس، اعتراض به نمرات و گزینش واحد به معاونت آموزشی دانشگاه ارزش مراجعه کنند و جهت هرکدام از آنها در نوبت بایستند و به اصطلاح کاغذبازی داشته باشند، هیچ گاه تصور نمی کردند که از آخرهای دهه 80 نه تنها همه این کارها به صورت الکترونیکی انجام می شود، بلکه سامانه های آموزشی دانشگاه ها امکانات بیشتری ازقبیل پرداخت شهریه به صورت آنلاین را نیز جهت آنها فراهم می کند؛ سامانه هایی که جهت دانشگاه های متفاوت تفاوت دارد و هر دانشگاه سامانه مختص به خود را دارد. با این حال سامانه آموزشی جامع گلستان، سامانه سیدا و هم آوا (سجاد) بزرگ ترین سامانه های آموزشی هستند که دانشگاه های خبر نور، دولتی، آزاد اسلامی و علمی کاربردی را تحت پوشش خود دارند؛ با وجود اینکه هر کدام از دانشگاه های سامانه های مختص به خود را دارند؛ ولی هنوز در وقت گزینش واحد بسیاری از دانشجویان با پرسشها عدیده ای روبه رو می شوند تا جایی که ممکن است بعضی دانشجویان نتوانند در وقت تعیین شده، گزینش واحد خود را به آخر برسانند.

سامانه ناد؛ دانشگاه فنی و حرفه ای

سامانه‌هایی که روی اعصاب دانشجویان راه می روند!

تاریخچه: شاید بروزترین سامانه آموزشی در میان دانشگاه را بتوان «سامانه ناد» دانست؛ چراکه به رغم سابقه طولانی مراکز و آموزشکده های فنی و حرفه ای، ولی درنهایت مجلس شورای اسلامی در سال 1390 دانشگاه فنی و حرفه ای را تنها دانشگاه متولی آموزش های عالی فنی و حرفه ای اعلام کرد، از این رو می توان ادعا کرد این سامانه جوان ترین سامانه آموزشی در کشور محسوب می شود.

دانشگاه استفاده کننده: این سامانه نیز مانند بعضی دیگر از سامانه ها مختص دانشگاه فنی و حرفه ای است و از این رو تنها آموزشکده و دانشکده های این دانشگاه که بیش از 176 واحد در سطح کشور هستند، از این سامانه استفاده می کنند.

سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها عمری کمتر از 20 سال دارند؛ سامانه‌هایی که به‌رغم ساده کردن بسیاری از کارها جهت دانشجویان، هنوز در وقت انتخاب‌واحد صدای این قشر را د

ظرفیت کاربران: از آنجا که جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای بیش از 250 هزار دانشجو است بالطبع بازدیدکنندگان این سامانه نیز بالغ بر 250 هزار نفر هستند و تنها سامانه ای است که همه دانشجویانی که مسیر دانشگاه فنی و حرفه ای را گزینش کرده اند، باید از این سامانه استفاده کنند.

معایب و مزایا: اکثر اوقات به علت پهنای پایین سایت دسترسی به آن با مسئله روبه رو می شود. پنل های در نظر گرفته شده است در سایت، همه نیازهای آموزشی و دانشجویی را مشمول بر می شود.

نظر دانشجویان راجع به سامانه: کیانوش: یکی از مهم ترین معایب این سامانه آن است که اکثر اوقات به مشکل باز می شود و به تازگی نیز تنها از طریق اینترنت ایرانسل می توان به آن دسترسی داشت. همچنین در هنگام گزینش واحد سرعت آن به شدت افت می کند، ولی در برابر تمام نیازهای دانشجویی را مشمول بر می شود و دسترسی به پنل های آن نیز به آسانی صورت می گیرد.

سامانه‌هایی که روی اعصاب دانشجویان راه می روند!

سامانه هم آوا (سجاد)؛ سامانه ای مختص دانشگاه علمی _ کاربردی

تاریخچه: «سامانه سجاد»که پیشتر به عنوان مهم ترین سامانه دانشگاه علمی و کاربردی مورد استفاده دانشجویان و اساتید قرار می گرفت؛ از سال گذشته جای خود را به سامانه «هم آوا» داده هست؛ سامانه ای که در آن معایب سامانه سجاد برطرف شده است است.

دانشگاه های استفاده کننده: این سامانه مختص دانشگاه علمی و کاربردی است و تنها واحدهای متفاوت این دانشگاه از آن استفاده می کنند.

سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها عمری کمتر از 20 سال دارند؛ سامانه‌هایی که به‌رغم ساده کردن بسیاری از کارها جهت دانشجویان، هنوز در وقت انتخاب‌واحد صدای این قشر را د

ظرفیت کاربران: سامانه هم آوا علی رغم سامانه گلستان بازدیدکنندگان بسیار محدودتری دارد، به طوری که در خوشبینانه ترین حالت نزدیک به 500هزار آن از دانشجویان کشور از این سامانه جهت انجام فعالیت های آموزشی و دانشجویی خود استفاده می کنند.

سامانه‌هایی که روی اعصاب دانشجویان راه می روند!

معایب و مزایا: کند شدن سامانه به هنگام گزینش واحد. داشتن سرعت اوج در وقت های عادی جهت دسترسی به پنل ها

نظر دانشجویان راجع به سامانه: مرضیه: هرچند که سامانه تازه دانشگاه به مراتب بهتر از سامانه سجاد هست، ولی هنوز در هنگام گزینش واحد با کندی سرعت روبه رو هستیم و همین عنوان باعث می شود تا گزینش واحد جهت بسیاری از دانشجویان که در وقت پرترافیک اقدام به این کار می کنند، بسیار سخت شود، با این حال سرعت بازشدن پنل در این سامانه بسیار بهتر شده است است.

سامانه های مجزای موسسات غیرانتفاعی

با وجود اینکه تقریبا اکثر دانشگاه ها سامانه های جامع آموزشی را جهت دانشجویان خود در نظر گرفته اند، در این میان تقریبا تمامی موسسات غیرانتفاعی سامانه های آموزشی خاص خود را دارند؛ سامانه هایی که هر کدام شاخصه ها و معایب بخصوصی دارند و به علت اینکه تنها مختص به یک دانشگاه طراحی شده است اند، بالطبع تعداد بازدیدکنندگان به مراتب کمتری را نیز مشمول بر می شوند.

با این حال این سامانه ها نیز در هنگام گزینش واحد دانشجویان با مشکلاتی روبه رو هستند، موضوعی که تمامی دانشجویان به آن عادت کرده اند و حتی اگر در وقت گزینش واحد با آن روبه رو نشوند، تعجب خواهند کرد!

سامانه سیدا؛ سامانه بزرگ ترین دانشگاه حضوری دنیا

تاریخچه: این سامانه نیز همانند تمامی سامانه ها از آخرهای دهه 80 راه اندازی شده است هست؛ هرچند که هنوز تمامی واحدهای این دانشگاه از این سامانه استفاده نمی کنند، ولی مهم ترین سامانه دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود.

دانشگاه های استفاده کننده: این سامانه نیز همانند سامانه هم آوا، تنها مختص دانشگاه آزاد اسلامی است و بسیاری از واحدهای این دانشگاه جهت انجام فعالیت های آموزشی دانشجویان خود از این سامانه بهره می گیرند؛ البته بسیاری از واحدها نیز سامانه های دیگری را جهت این کار کمک می گیرند.

ظرفیت کاربران: دانشگاه آزاد اسلامی که بزرگ ترین دانشگاه حضوری دنیا به شمار می رود؛ بیش از یک میلیون و 350هزار دانشجو دارد و علی رغم اینکه آمار دقیق بازدیدکنندگان سامانه سیدا مشخص نیست، ولی به احتمال زیاد بیش از 500 هزار دانشجوی این دانشگاه از این سامانه بهره مند می شوند.

معایب و مزایا: سرعت پایین سامانه در ساعت اولیه گزینش واحد. توانایی دسترسی به آن از تمامی مرورگرهای اینترنتی.

نظر دانشجویان راجع به سامانه یگانه: هرچند که این سامانه در تمامی مرورگرها توانایی استفاده را دارد و نحوه کار با پنل های متفاوت آن نیز به سادگی انجام می شود؛ با این حال در هنگام گزینش واحد همانند دیگر سامانه های دانشگاهی با مسئله سرعت روبه رو است و اگر دانشجویی بخواهد در ساعات اولیه دست به گزینش واحد بزند، با مسئله کندی در عملکرد سایت روبه رو می شود؛ مشکلی که دیگر در تمامی سامانه ها نهادینه شده است و گویی قرار نیست برطرف شود.

سامانه جامع گلستان؛ بزرگ ترین سامانه آموزشی کشور

تاریخچه: طراحی و پیاده سازی این سامانه از اسفند 1379 شروع شد و درنهایت در اسفند 1382 به آخر رسید و نخستین بار نیز دو سال بعد به عنوان سیستم دانشجویی مورد استفاده قرار گرفت.

دانشگاه های استفاده کننده: دانشگاه خبر نور به عنوان مهم ترین دانشگاه تحت پوشش این سامانه هست؛ با این حال بسیاری از دانشگاه های دولتی ازجمله علم و صنعت، شهید بهشتی، صنعتی شریف و… نیز از آن استفاده می کنند.

ظرفیت کاربران: درمجموع بیش از یک میلیون دانشجو در مقاطع متفاوت از این سامانه آموزشی جهت انجام کارهای متفاوت خود استفاده می کنند؛ به گونه ای که تنها بیش از 400 دانشجو در دانشگاه خبر نور مشغول به تحصیل هستند که اگر به این جمعیت، دانشجویان دانشگاه های دولتی را نیز اضافه کنیم، جمعیت بیش از یک میلیون نفر خواهد شد.

معایب و مزایا: عدم پشتیبانی از همه مرورگرها. دارا بودن محیطی ساده جهت دسترسی به پنل های مختلف.

نظر دانشجویان راجع به سامانه نسترن: مهم ترین مسئله این سامانه کندی سرعت هست، به گونه ای که در هنگام گزینش واحد، بارها شاهد از کار افتادن آن هستیم و مجبوریم دوباره و از ابتدا همه مراحل را انجام دهیم، علاوه بر آن این سامانه امروزه تنها از طریق اینترنت اکسپلورر و کروم توانایی باز شدن دارد که ضعف بزرگی هست؛ با این حال به علت فراگیر بودن آن اکثر دانشجویان نحوه کار با آن را بلد هستند.

ضعف هایی که همه سامانه ها دارند!

در کنار اینکه همه دانشگاه ها سامانه های آموزشی خاص به خود را دارند که هر کدام از معایب و مزایایی برخوردارند، ولی توصیه مهم و قابل تامل راجع به تمامی سامانه های آموزشی این است که تمام آنها در وقت گزینش واحد نمی توانند عملکرد درستی را از خود نشان دهند، چه سامانه ای مانند گلستان که بالطبع بازدیدکنندگان بی شماری دارد و چه سامانه های موسسات آموزشی که تعداد بازدیدکنندگان ارزش نسبت به سامانه قبلی بسیار ناچیز هست. عملکرد نامناسب این سامانه ها در بااهمیت ترین مقطع تحصیلی جهت هر دانشجو به حدی ضعیف و غیرقابل دفاع است که اکثر دانشجویان در وقت گزینش واحد با استرس فراوانی همراه می شوند، علاوه بر آن سرعت پایین و بعضا طراحی پیچیده جهت دسترسی به پنل بعضی سامانه ها از دیگر معایب یکسان در میان آنها به شمار می رود، مشکلاتی که امید است در آینده نزدیک نسبت به برطرف همیشگی آنها چاره اندیشی شود.

فرهیختگان/زهرا رمضانی

واژه های کلیدی: آموزشی | دانشگاه | استفاده | دانشگاه | دانشجویان | اخبار کنکور و دانشگاه


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار