فرضیه ارسال روسیه آمریکا اوکراین

فرضیه: ارسال روسیه آمریکا اوکراین آمریکایی تجهیزات نظامی اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار پزشکی چاقی بلای جان مفاصل

مطالعات محققان مرکز مبارزه با رماتیسم اروپا (EULAR) نشان می دهد چاقی و اضافه وزن در کودکی و بزرگسالی خطر مبتلا شدن به آرتروز زانو و لگن را زیاد کردن می دهد؛ ولی

چاقی بلای جان مفاصل

چاقی بلای جان مفاصل

عبارات مهم : پزشکی

مطالعات محققان مرکز مبارزه با رماتیسم اروپا (EULAR) نشان می دهد چاقی و اضافه وزن در کودکی و بزرگسالی خطر مبتلا شدن به آرتروز زانو و لگن را زیاد کردن می دهد؛ ولی اثری بر آرتروز دست ندارد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، این مطالعه نشان می دهد به ازای هر واحد زیاد کردن شاخص توده بدنی (BMI) بزرگسالی، آرتروز زانو و لگن به ترتیب 1.3 و 0.4 درصد زیاد کردن می یابد.این زیاد کردن در مورد شاخص توده بدنی کودکی به میزان 0.6 و 0.6 درصد است.

بر اساس این مطالعه تاثیر چاقی بر آرتروز زانو زیاد از لگن است ولی بر آرتروز دست تاثیری ندارد.

چاقی بلای جان مفاصل

چاقی و آرتروز به عنوان مهمترین معضلات پزشکی در سراسر دنیا مورد توجه متخصصان بهداشت است و همواره توصیه می شود با چربی سوزی می توان بسیاری از معضلات سلامتی از جمله آرتروز را کم کردن داد.

آرتریت (التهاب مفاصل) به التهاب دردناک در ناحیه مفاصل گفته می شود که یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور وقت و با گذشت سن با آن مواجه می شوند. مرسوم ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی زانو، لگن، ستون فقرات و دست دیده می شود.

مطالعات محققان مرکز مبارزه با رماتیسم اروپا (EULAR) نشان می دهد چاقی و اضافه وزن در کودکی و بزرگسالی خطر مبتلا شدن به آرتروز زانو و لگن را زیاد کردن می دهد؛ ولی

استئوآرتریت (آرتروز)، آرتریت روماتویید، آرتریت عفونی، ورم مفاصل پسوریاتیک و نقرس، پنج گروه عمده آرتریت محسوب می شوند. آرتروز مرسوم ترین نوع آرتریت هست. این التهاب دردناک باعث تورم و اختلال حرکت مفاصل می شود و معمولا در ناحیه دست، زانو، لگن و ستون مهره ها زیاد هست. سه عامل اضافه وزن، سن و ضرب دیدگی مفاصل، مهمترین علت بروز آرتروز هستند. استفاده از دارو، ورزش و در موارد حاد، عمل جراحی توصیه می شود.

نتایج این مطالعه در کنگره سراسری روماتولوژی 2018 ارایه شده است است.

واژه های کلیدی: پزشکی | آرتروز | آرتروز | مطالعه | آرتریت عفونی | اخبار پزشکی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار