فرضیه ارسال روسیه آمریکا اوکراین

فرضیه: ارسال روسیه آمریکا اوکراین آمریکایی تجهیزات نظامی اخبار بین الملل

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی دوئل مقامات اروپا و آمریکا در نیویورک بر سر برجام

در حالی که رسانه‌های آمریکایی از تلاش و برنامه‌ریزی ترامپ و دولتش در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل جهت جلب نظر کشورهای متفاوت در مخالفت با برجام و تثبیت اتهاماتی که

دوئل مقامات اروپا و آمریکا در نیویورک بر سر برجام

دوئل مقامات اروپا و آمریکا در نیویورک بر سر برجام

عبارات مهم : ایران

در حالی که رسانه های آمریکایی از تلاش و برنامه ریزی ترامپ و دولتش در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل جهت جلب نظر کشورهای متفاوت در مخالفت با برجام و تثبیت اتهاماتی که به طور غیرواقع در رابطه با نقض برجام از سوی کشور عزیزمان ایران مطرح می کند خبر می دهند، مقامات اروپایی به خاص کشورهای اروپایی عضو گروه 1+5 در تلاش جهت مشورت با کشورهای متفاوت در جهت حمایت و اجرای مطلوب برجام هستند.

به گزارش ایسنا، در همین حال مقامات دولت پیشین آمریکا نیز در اظهاراتی براق نسبت به هر گونه خروج یک جانبه از برجام و بر هم زدن این توافق بین المللی هشدار می دهند و اقدام علیه برجام از سوی آمریکا را علیه اعتبار آمریکا در دنیا و نزد هم پیمانانش توصیف می کنند.

دوئل مقامات اروپا و آمریکا در نیویورک بر سر برجام

تلاش ترامپ در موضع گیری و اظهارنظر علیه برجام در حالی انجام می شود که دولت وی از وقت روی کار آمدن تا کنون در وقت های تعیین شده است در چارچوب برجام به تعهداتش در تمدید تعلیق تحریم ها علیه کشور عزیزمان ایران و نیز اعلام پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام عمل کرده هست، هر چند این کارها را با چاشنی ترساندن و تحریم به بهانه های متفاوت از جمله فعالیت های موشکی ایرانی، تروریسم و حقوق بشر همراه کرده است.

مقامات دولت ترامپ هرچند بعضی از آن ها با خروج یک جانبه آمریکا از برجام به آن شکل که ترامپ دنبال می کند مخالفند در هفته های گذشته نسبت به اجرای برجام و کشور عزیزمان ایران بیانات و موضع گیری های تندی داشته اند. وزیر خارجه آمریکا، وزیر دفاع، مشاور امنیت ملی، نماینده این کشور در شرکت ملل، جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در شرکت ملل هر کدام در وزن و جایگاه خود نسبت به تخریب برجام اقدام کرده اند ولی این تلاش ها بعضا یا به در بسته خورده است یا در نهایت به نتیجه مد نظر آمریکایی ها نرسیده است.

در حالی که رسانه‌های آمریکایی از تلاش و برنامه‌ریزی ترامپ و دولتش در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل جهت جلب نظر کشورهای متفاوت در مخالفت با برجام و تثبیت اتهاماتی که

جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در شرکت ملل نیز که به تازگی ادعا کرده طرحی جهت خروج آمریکا از توافق هسته ای دارد، در صفحه توئیتر خود نوشت: برجام تهدیدی جهت منافع امنیت ملی آمریکا است که هر روز جدی تر می شود. ترامپ (رییس جمهور آمریکا) جهت برخورد با این مسئله نیازمند برنامه واقعی است.

فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شبکه ان بی سی اعلام کرد: توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران یک توافق خوب و محکم است که در جهت منافع همه طرف ها قرار دارد.

وی گفت: این توافق تنها میان دو کشور نیست و تعهدی است که بر عهده همه جامعه جهانی واقع شده است است که یک طرف آن کشور عزیزمان ایران واقع شده است است و مورد حمایت قطعنامه شورای امنیت شرکت ملل است.

دوئل مقامات اروپا و آمریکا در نیویورک بر سر برجام

امانوئل ماکرون مدیر جمهور فرانسه نیز اخیرا در تشریح اولویت های سیاست خارجی اش گفت: ما از توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران حمایت می کنیم؛ چراکه هیچ جایگزینی جهت این توافق وجود ندارد و امکان روابط سازنده با پایتخت کشور عزیزمان ایران را فراهم می کند.

هم چنین ژرارد آرو سفیر فرانسه در واشنگتن در تصویر العمل به گزارش ها راجع به طرح نماینده پیشین آمریکا در شرکت ملل جهت خروج این کشور از برنامه جامع اقدام یکسان (برجام) منشتر شدن پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: همان طور که مدیر جمهور امانوئل ماکرون گفته هست، هیچ جایگزینی جهت برجام وجود ندارد. فرانسه از لغو آن حمایت نمی کند و آن را نمی پذیرد.

در حالی که رسانه‌های آمریکایی از تلاش و برنامه‌ریزی ترامپ و دولتش در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملل جهت جلب نظر کشورهای متفاوت در مخالفت با برجام و تثبیت اتهاماتی که

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با اشاره به توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران و گروه 1+5 که در ژوئیه 2015 حاصل شد، گفت: این توافق حاصل یک دیپلماسی طولانی مدت و مهم بود که در نهایت یک نتیجه خوب در پی داشت.

وی در ادامه گفت که مدل مذاکرات هسته ای با کشور عزیزمان ایران می تواند یک الگو جهت حل مسئله هسته ای کره شمالی باشد و آماده است تا در یک ابتکار عمل دیپلماتیک جهت برای آخر دادن به مساله هسته ای و برنامه موشکی کره شمالی همکاری داشته باشد.

دوئل مقامات اروپا و آمریکا در نیویورک بر سر برجام

دیپلمات های فرانسوی نیز ضمن تاکید بر این عنوان که کشور عزیزمان ایران به برجام پایبند بوده است اعلام کردند که لغو برجام شروع نهایی بر معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته ای (ان پی تی) خواهد بود.

این دیپلمات ها اعلام کرده اند که امانوئل ماکرون مدیر جمهور فرانسه در دیدار بعدی خود با ترامپ به او در مورد تضعیف یا لغو برجام هشدار می دهد؛ چراکه اعتقاد است این کار نه تنها باعث زیاد کردن تنش در منطقه می شود بلکه از آمدن کره شمالی به پای میز مذاکره نیز جلوگیری می کند.

دیپلمات های فرانسوی همچنین بر این عنوان تاکید کردند که توافق هسته ای به آن علت حاصل شد که ارتباطی با دیگر مشکلاتی که آمریکا با کشور عزیزمان ایران داشته هست، نداشت.

آنها تاکید کردند “اگر آمریکا حمایت سیاسی خود از برجام را قطع کند این توافق با خطر جدی رو به رو خواهد شد و اجرای آن نیز بسیار سخت خواهد شد.”

رییس مجلس نمایندگان بلژیک که در سفری به پایتخت کشور عزیزمان ایران با مقامات کشورمان دیدار کرده است روز یک شنبه در دیدار با علی اکبر ولایتی راجع به برجام گفت: اتحادیه اروپا همچنان به آنچه در توافق هسته ای و برجام آمده پایبند خواهد بود. می دانیم که در آمریکا تردید یا اکراه در رابطه با توافق هسته ای وجود دارد ولی به شما اطمینان خاطر می دهم که این تردید و اکراه مقام های آمریکایی هرگز تاثیری در مواضع اتحادیه اروپا نسبت به برجام نخواهد داشت.

هم چنین محمد جواد ظریف بعد از هفته گذشته اش با ولادیمیر پوتین در جمع خبرنگاران گفت که “در مذاکره ای که با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه داشتم، تاکید شد برجام غیرقابل مذاکره و یک توافق همه جانبه بین المللی است و همه باید به آن متعهد باشند.

به گزارش ایسنا، در این میان مقامات درگیر در مذاکرات هسته ای در مخالفت با هر گونه اقدام دولت ترامپ در رد برجام یا طرح مذاکرات مجدد بر سر فعالیت های هسته ای کشور عزیزمان ایران اظهاراتی را در هفته های اخیر بیان کرده اند.

وندی شرمن مذاکره کننده ارشد هسته ای در دولت اوباما نیز گفته است: ترک کردن برجام موجب ایجاد شکاف میان آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن خواهد شد.

شرمن گفت: چه مستقیم و چه غیرمستقیم پاره کردن برجام بدترین کاری است که ما (آمریکا) می توانیم در زمینه امنیت ملی خود صورت دهیم.

وی با بیان این که «ترک کردن برجام موجب ایجاد شکاف میان آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن خواهد شد» هشدار داد: کره شمالی نیز نظاره گر است و به دقت این تحولات را دنبال می کند.

فیلیپ گوردون دستیار خاص مدیر جمهور پیشین آمریکا در سال های 2013 تا 2015 در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست نوشت: مذاکره دوباره بر سر توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران یک توهم محض است.

وی گفته است: دونالد ترامپ مدیر جمهور آمریکا با وجود این که در جریان مسابقه انتخاباتی اش گفت که اولویت مهم اش نابود کردن توافق کشور عزیزمان ایران و گروه 1+5 است تا کنون از انجام این کار پرهیز کرده هست. در حقیقت ترامپ در طول حدود 8 ماه ریاست جمهوری خود تا کنون دو بار در گزارش به کنگره قبول کرده که کشور عزیزمان ایران به توافق عمل می کند و به برطرف تحریم های اقتصادی کشور عزیزمان ایران نیز ادامه داده است.

دنیس راس، یک مقام ارشد پیشین آمریکا نیز در یادداشتی با اشاره به بیانات ترامپ راجع به برجام تاکید کرد: خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای به انزوای واشنگتن منجر خواهد شد در حالی که سیاست ما اکنون باید روی انزوای کشور عزیزمان ایران متمرکز باشد.

مدیر برنامه ریزی سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج بوش در یادداشتی که در نشریه نیویورک دیلی نیوز انتشار یافته هست، با بیان این که هنوز تردیدهایی راجع به موضع مدیر جمهور ترامپ در قبال توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران و گروه 1+5 وجود دارد، نوشت: دونالد ترامپ در جریان مسابقه های انتخاباتی اش برنامه جامع اقدام یکسان (برجام) را بدترین توافقی دانست که تا کنون با مذاکره به دست آمده هست. وی به تازگی نیز بعد از آنکه دولتش تائید کرد کشور عزیزمان ایران به توافق عمل می کند، گفت اگر دست من بود همان 180 روز قبل عدم پایبندی کشور عزیزمان ایران را اعلام می کردم.

راس که مشاور هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در امور خلیج فارس نیز بوده هست، در ادامه نوشت: بنا بر این، اگر دولت ترامپ در همین مسیر پیش رود و پایبندی کشور عزیزمان ایران را تائید نکند که به خاص زمینه را جهت خروج از توافق فراهم می کند، آمریکا در میان آژانس بین المللی و دیگر کشورهایی که جهت حصول این توافق مذاکره کردند، منزوی خواهد شد.

بن رودز مشاور رییس جمهور پیشین آمریکا نیز هشدار داد که خروج از برجام اعتبار آمریکا را از بین می برد.

مشاور باراک اوباما در امور برجام، در پیامی توئیتری نوشت: خروج آمریکا از توافق (هسته ای)، موجب بروز بحران با کشور عزیزمان ایران خواهد شد و اعتبار آمریکا را جهت شکل دادن به توافق های هسته ای دیگر (مثلا با کره شمالی) از بین می برد که این پیامدی جدی خواهد بود.

استفان والت استاد برجسته روابط بین الملل در دانشگاه هاروارد آمریکا گفت: چند پرونده مطرح شده است علیه توافق هسته ای یک دروغ بزرگ هست. هیچ دلیلی وجود ندارد که به انتقادات دولت ترامپ یا طرح های آن جهت جایگزین کردن برجام اعتماد شود.

این استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد در یادداشتی در نشریه فارین پالیسی با بیان این که کمپین تازه راه اندازی شده است به وسیله آمریکا علیه توافق هسته ای غیر واقع بینانه، کوته بینانه و بی منطق هست، نوشت که کشور عزیزمان ایران با محدودیت برنامه هسته ای خود موافقت کرده هست، بنا بر این دست کم تا 15 سال از تبدیل شدن آن به عنوان یک کشور هسته ای جلوگیری خواهد شد. با این حال، اگرچه این توافق به نفع واشنگتن و متحدانش هست، عده ای با انتقاد از توافق تلاش می کنند به آن ضربه بزنند.

هم چنین بیش از ۸۰ کارشناس خلع سلاح هفته گذشته منشتر شدن بیانیه ای تاکید کردند که توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران و قدرت های جهانی که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد یک دستاورد مهم در تلاش های بین المللی منع اشاعه هسته ای است.

ریچارد نفیو، یک عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا نیز منشتر شدن پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: در صورتی که دولت آمریکا بدون هیچ دلیلی پایبندی کشور عزیزمان ایران به برجام را تائید نکند، در آینده از این تصمیم خود پشیمان خواهد شد.‏

وی افزود: توصیه مهم این است که دولت ترامپ به طور گسترده تصدیق کرده است که زمینه کافی جهت اعلام عدم پایبندی کشور عزیزمان ایران به برنامه جامع اقدام یکسان (برجام) وجود ندارد.

نفیو در پیامی دیگر با بیان این که آنها هیچ ‏ذهنیت و برنامه ای جهت حل مساله هسته ای (ایران) بعد از خروج از برجام ندارند، نوشت: ‏اگر ما بدون داشتن دلیلی خوب از توافق خارج شویم، به حرف من دقت کنید، آن گاه 10 سال بعد هنگامی که به عقب نگاه می کنیم پشیمان خواهیم بود.

بن کاردین سناتور ارشد دموکرات آمریکا خروج یک جانبه واشنگتن از توافق هسته ای را یک اشتباه دانست و تاکید کرد: دولت نباید با دلایل سیاسی راجع به این توافق تصمیم گیری کند.

این عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا افزود: دولت آمریکا باید یک تصمیم واقعی بگیرد که آیا کشور عزیزمان ایران به توافق پایبند است یا نه. این تصمیمی است که باید بر مبنای واقعیت اتخاذ شود، نه بر اساس دلایل سیاسی.

داریل کیمبال مدیر اجرایی مجمع کنترل تسلیحات در یادداشت خود که در ماهنامه مجمع کنترل تسلیحات آمریکا انتشار یافته هست، تاکید کرد که نابود کردن توافق هسته ای کشور عزیزمان ایران و گروه 1+5 به ایجاد یک بحران بزرگ عدم اشاعه منجر خواهد شد.

واژه های کلیدی: ایران | توافق | ایرانی | آمریکا | ایرانی | برنامه | آمریکایی | دولت ترامپ | رییس جمهور | برنامه ریزی | دونالد ترامپ


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار